Marketing u praksi

Blog "Marketing u praksi" je preseljen na novu adesu! WWW.JASNAKAMATOVIC.COM

Kakva su iskustva marketinga i PR-a u malim i srednjim preduzećima u privatnom sektoru.
Kako unaprediti poslovanje, primeniti alate, istraživati, kreirati mix, odrediti budžet...
Kako ulaganja u marketing jednom privatniku mogu biti merljiva i kako očekivati profit.

Promoterke i baloni

jasnakamatovic | 02 Oktobar, 2008 21:41

... „Šta je? Opet nam prodavci magle uvaljuju promoterke i balone"? Ovako moj kolega komentariše, kada me opet, po ko zna koji put, kontaktira neka Marketinška agencija nudeći svoje usluge. Zar nije strašno? Da imamo takvu sliku o nekome čija je to osnovna delatnost - marketing? Nešto sam razmišljala ovih dana kako već polako počinjem da gubim strpljenje i nervoziram dok pokušavam da im objasnim na što kulturniji način da firma za koju radim ima službu marketinga i da nam njihove usluge za sada nisu potrebne.

Kada spomenemo marketing odmah se pomisli na neke velike firme, dajemo primere kako su to uradili ovi ili oni, kako to rade tamo negde, kakva su njihova iskustva... Čitamo blogove, idemo na obuke i treninge, radimo projekte, mix-eve... A šta je sa marketingom u malim i srednjim preduzećima u privatnom sektoru a kojih toliko ima u Srbiji? Kakva su tu iskustva?

Ovakva:

Vlasnik firme za koju radite traži rezultate i postavi Vam jednostavno pitanje: „Ako uložimo sredstva u određene marketinške aktivnosti - koliki će biti naš profit i za koje vreme ga možemo očekivati?"

To je jedino važno. Marketing jednom preduzetniku mora biti merljiv i izražen u brojkama. Ne sme biti trošak već vrsta investicije i sasvim je razumljivo da očekuje profit. Teorija je skroz OK. A u praksi nešto sasvim drugačije. To je realnost, da je zaista malo ljudi iz marketinga koji mogu odgovoriti na to pitanje. I zato se u mojoj firmi šalimo na račun Marketinških agencija jer se kod njih sve svodi na teoriju. Malo je onih agencija koje imaju "petlje" da eksperimentišu sa nama - malim firmama. U celoj priči je super što je kod nas presudno da što više naučimo iz sopstvenog iskustva.

Strašno je, što veliki broj mladih ljudi sa završenim fakultetima, nema predstavu kako stvari funkcionišu i šta u stvari jedan marketing menadžer uradi u toku radnog dana, o čemu sve mora da vodi računa, koje sve oblasti treba da poznaje. Koliko mora da gleda unapred, da bude vizionar i da učestvuje i u strateškom planiranju razvoja jedne firme. A da ne govorim o odnosima sa svim javnostima i o podizanju svesti da smo društveno i socijalno svesna i odgovorna firma... a sve ovo utiče i sve je posao marketinga.

Marketing menadžer može za sebe da kaže da dobro radi svoj posao samo ako iza sebe ima rezultate. Efekte koje će iskazati u brojkama, u grafikonima, odnosno rezultate u okviru predviđenog budžeta i opravdati svaki uložen dinar i prikazati koliko je zaradio firmi. Bez obzira gde radi, za koju delatnost je vezan. Bez obzira sa koliko ljudi upravlja. Inače se sve svodi na priču toliko puta ispričanu tj za promoterke. Kao: odštampaćemo flayere, angažovati promoterke da ih podele.

A da! Zaboravih balone.

Komentari

Hmmm...

Milorad | 06/12/2008, 12:37

Ne bih se složio sa Vama po pitanju marketinških agencija. Ne želim da branim ili da napadam ikoga ali zar mislite da firme koje imaju službu marketinga (obično je to jedan zaposleni) može sa uspehom da organizuje promociju firme, proizvoda ili usluge svoje firme? Da, može da je osmisli, ali sam siguran (iz iskustva govorim) da ne može da je sprovede u delo sam.

Marketiška agencija je dobra s druge strane i zato što na usluge i proizvode posmatra sa strane kupca (konzumenta), dok zaposleni u toj firmi svoj proizvod posmatraju iz sasvim drugog ugla (od toga žive zar ne?).

Poenta je da će marketinška agencija, kakva god bila, mala ili velika, kvalitetnije realizovati marketiranje od službe marketinga same kompanije. Zato ih velike firme i angažuju.

Hmmmm na Hmmmm

Danijel | 06/12/2008, 14:34

Kako je promocija 1/16 deo marketinga, ona može biti sredstvo koje firma možda neće ni izabrati da bi ostvarila svoje ciljeve.
Slažem se sa tim da postoje na tone marketinških agencija u kojima rade kadrovi koji ne znaju ni koji su elementi marketing miksa. Zato te agencije i ne mogu da prodaju svoje usluge ozbiljnim firmama.
S druge strane, slušam ljude koji žele da registruju svoju konsalting agenciju, a da prethodno nisu završili ni višu ili viskou školu. O fakultetu i da ne pričam.

re: Hmmm (Miloradu)

Jasna | 07/12/2008, 01:32

Usluge marketinških agencija (ili angažovanje) su nam potrebne prvenstveno kao logistika i to kada su u pitanju veliki Eventi. Moj utisak je, da je više problem u ceni koja uglavnom "odbija" klijente. Ukoliko se neko bavi deltnošću koja je vezana za usluge - kako adekvatno naplatiti? Potpuno mi je jasno i razumem kako stvari funkcionišu jer je znanje najteže naplatiti a to je jedna od retkih stvari koju Vam niko ne može ni oduzeti i ni dati. Ali za takav način poslovanja morate imati kredibilitet jer iz njega proističe poverenje na osnovu kojeg širite broj novih. Tu je suština problema: malo je onih Agencija koje imaju kredibilitet (i one uglavnom biraju klijente - velike) jer na taj način mogu pozitivno poslovati tj adekvatno naplatiti svoje usluge. U svakom slučaju upravu ste da uglavnom jedan čovek radi u službi marketinga manjim firmima. Međutim, iz mog iskutva Vam mogu reći da, iza svakog uspeha zaista stoji timski rad (ne banalno kao fraza) i ako firma ima jasno definisane radne procedure koje se poštuju, sve se može sprovesti u delo. U marketingu je teško raditi jer efekti nisu uvek odmah vidljivi a samim tim ni merljivi.

Re: Promoterke i baloni

faghaes | 11/11/2016, 11:17

A thesis idea is a brief document that explains what the thesis you need to jot down can be approximately, what type of research you'll do to write down it, and what kind of hassle you are attempting to remedy by using writing it.The shape may be very just like that of a thesis or a scientific paper. you will be capable of use a large fraction of the fabric of the thesis idea on your very last senior thesis.

Dodaj komentar





Zapamti me

 
Powered by blog.co.yu