Blog "Marketing u praksi" je preseljen na novu adesu! WWW.JASNAKAMATOVIC.COM
Kakva su iskustva marketinga i PR-a u malim i srednjim preduzećima u privatnom sektoru.
Kako unaprediti poslovanje, primeniti alate, istraživati, kreirati mix, odrediti budžet...
Kako ulaganja u marketing jednom privatniku mogu biti merljiva i kako očekivati profit.
jasnakamatovic | 27 Februar, 2009 11:05
All I'm askin' Is for a little respect, mister !!!
Danima istražujem (i nadam se) po Internetu ne bih li pronašla bar jedan sajt koji se bavi IT potrebama žena. Da li znate da ne postoji ni jedan (Srbija, okruženje) sa ovim sadržajem. Mislim, žene i IT – ako krenete da guglate naićićete na veliki broj portala i foruma gde se žene i IT spominju u podsmešljivom i podrugljivom kontekstu, o vicevima i da ne pričam... „Hoćete li mi iskopirati Internet na ovu disketu?!
Kada kažem „za ženske IT potrebe“ mislim na kompletnu ponudu računarske ili IT opreme – od Notebookova, tašni , fleševa, miševa u boji... i slično. Svaki svetski proizvođač žensku populaciju smatra vrlo ozbiljnim potrošačima. Roba koja se namenski proizvodi i dizajnira za pripadnice nežnijeg pola uvek je i skuplja. I to poprilično.
Čime smo zaslužile ovakav status?
Skoro sam na jednom radijskom gostovanju imala prilike da sa jednom slušateljkom podelim iskustva na ovu temu. Postavila mi je par pitanja: Kako da kupim laptop u boji a da mi se niko ne smeje? Sve koleginice ih imaju crne ili sive i sada, ako se pojavim sa roze ili žutim niko me neće shvatiti ozbiljno!!! I POTPUNO JE U PRAVU! Lično – isti problem, bez obzira što radim u IT industriji. Svaki put kada kupim novi, čežnjivo gledam u one u boji i uvek se odlučim za crni jer DOBRO ZNAM kako muškarci reaguju kada se pojavim sa nekom, za njih fancy, IT stvarčicom (sad but true). I obavezno komentarišu ili mi već nekako stave do znanja svoj stav o tome. Zašto da sebi pravim dodatni problem? I onako je komplikovano raditi marketing u IT industriji... I još sam plavuša.
Da li preterujemo?
U ovoj oblasti sam od 1994. godine i ništa se nije promenilo u smislu odnosa – potrošač/ponuda/potražnja. Prosto mi je neverovatno kakvi smo, tj da spadamo u grupu najzahtevnijih. Perfekcionisti do iznemoglosti. I stalno kukamo i gunđamo. Retki su slučajevi kada je IT poznavalac zadovoljan proizvodom – ne samo od strane prodavca već od samog proizvođača. Na svakom boljem forumu koji se bavi IT-ijem obavezno postoji i tema: Iskustva sa kompjuterskim prodavnicama i prodavcima. A kakvi smo mi, kupci?!
Vrlo je razumljivo zašto je situacija ovakva. IT industrija je pronašla primenljivost u svim sferama života i rada. Razvija se neverovatnom brzinom i da ne govorim kakva su predviđanja u kojim pravcima će se razvijati savremene tehnologije. Odlično je što je poznavalaca sve više (napredni korisnici) ali je i veliki broj onih koji ovo smatraju nekom vrstom prestiža ali onih koji su jednostavno morali „ispratiti tempo“ i na taj način su se uporedo i edukovali i obrazovali. Kroz testiranja kupljene opreme i razmenjujući iskustva. Koristeći.
I na blogu Ekonomija i Informatika pročitala sam post o odnosu muškaraca prema ženama koje rade u ovoj branši. I stvarno mi je ponekada dosta tog stava. Obični ili klasični korisnici poznaju samo elementarne stvari i to im je sasvim dovoljno da zadovolje svoje svakodnevne potrebe: malo interneta, malo pošte, igrice i slično. A od žena se očekuje, šta? Da sve do jedne budemo hakerke?
Ženama se zamera što potpuno bespotrebno potroše dodatni novac na slušalice sa Svarovski kristalima, na miša koji menja boje, na tašnu u boji, na pozlaćeni LG flash, mp3 plejer sa cirkonima...
Često mi postavljaju pitanja: kako se boriš sa svim tim stvarima? Kako reaguješ? Ne reagujem! Teram po svome... Radim duplo više od većine mnogih muškaraca ili svojih kolega. Nemam potrebu da se pravdam i objašnjavam zašto nešto volim. Volim jer sam žena i što mi je takva priroda.
Ako kupim nešto u boji – ne znači da imam manje znanja. Ne znači da moram poznavati neku matičnu ploču do najsitnijih detalja. I zašto bih?! Ono što mene kao korisnika zanima i dokle ide moje poznavanje performansi i tehničkih karakteristika neke komponente /proizvoda je: koliko je meni ovo primenljivo u svakodnevnom radu. Da li ovaj računar svojom konfiguracijom zadovoljava moje potrebe. Ne možemo svi sve znati a poznajem neke softveraše koji čak ni nemaju želju da bolje upoznaju ili nauče hardver...
Zašto bilo kome moramo pravdati kako trošimo svoj novac? Ali nije „štos“ da li i koliko žene troše novac na IT (iz ovog ugla) već zašto muški deo sveta ima toliko predrasuda po pitanju naše kompetentnosti u poznavanju prilika u IT industriji? Kada će se to promeniti?
Moja jača polovina ponekada ima običaj da kaže da sam postala „prava muškrača“ i da pričam „kao oni tvoji serviseri“. I ni jedan moj kolega ne očekuje, niti komentariše niti mi stavlja do znanja – ni jednoj od nas u firmi – da smo neupućene i po potrebi zatraže savet ili se konsultuju bez ikakvih problema (i sa sumnjama u našu komptetentnost sa svakom iz svog domena).
Ponekada nam je (ženama) potrebno da uložimo i još onaj jedan dodatni atom snage više od nekog muškarca da bi se i naš „glas“ čuo. Tužno što je, što i u 21. veku muškarci u ovoj trci imaju, (tih uvek spornih) par metara – prednosti.
Ono što me rastužuje svih ovih 15. godina koliko radim, da mi je za mnoge stvari u poslu uglavnom trebalo više više vremena, zalaganja, truda, dokazivanja... samo jer sam žena. I što muškarci po nekada toga uopšte nisu svesni.
silic | 27/02/2009, 12:59
...dobro zvuči, ali nije baš uvek tako. Mi želimo biti na sve spremne, no ipak nam ne bude prijatno kad čujemo "pogrdan" komentar na račun našeg fizičkog izgleda ili (ne daj Bože) intelekta.
Što se IT gedžeta tiče, uglavnom se "obojena" računarska oprema tretira kao tipično ženska, i to onih pripadnica lepšeg pola koje na taj način prikrivaju nedostatak svoje (ne)navodne površnosti. Ne obazirem se na to, ja prosto obožavam futrole i torbe u roze boji i plavuša sam i niko mi ne zamera. Hm...baš sam naivna, zar ne?!):
Aleksandar Ratkovic | 27/02/2009, 13:26
Neka situacija te je opako naljutila, vidim ja. :)
Evo, ja recimo nemam nikakve predrasude u tom pogledu, i ukapirao sam da oni koji se stvarno razumeju u IT, takođe nemaju predrasude tog tipa. To ćeš naći samo kod muškaraca koji površno poznaju nove tehnologije, tako da - uživaj. I kupi ljubičasti laptop, što da ne? :)
Jasna | 27/02/2009, 15:08
Vrlo je važno da uvažavamo jedni druge i da budemo što više "open mind". Podela će uvek postojati - ovakvih ili onakvih - ali je sada već vreme da polako stavimo tačku i pokažemo da smo potpuno ravnopavne i da su razlike u finesama.
I dalje smatram, da će uvek biti tipično "ženskih" i tipično "muških" poslova. Polove deklarišemo i kao "jači" i "nežniji" a na osnovu toga ne može se zaključiti koji je (i da li je?) superiorniji.
Upravo je Ratko svojim jednostavnim komentarom zaokružio ovu moju priču: površnost nikada nije mogla da bude argument za bilo koje kritike (i podrugljivost, omalovažavanje i podsmešljivost).
Hvala Ratko!
Aleksandar Ratkovic | 27/02/2009, 15:53
Nema na čemu. :) Uh, sad to o snazi, ulaziš u mnogo širu temu. Očigledno je ko je fizički jači (u proseku) ali psihički, to već, ...
Pretpostavljam da me je moj drug Savić Dragan pominjao nešto, čim me zoveš "Ratko". :)
Dejan | 27/02/2009, 17:33
Moram i ja nesto da prokomentarisem, uz duzno postovanje prema pojedinim osobama lepseg pola.
Ne mozete stvar posmatrati iz aspekta pojedinca, generalno gledano 90% zena kada kupuju racunar, ne kazu da hoce dvojezgrani procesor ili ne znam koju graficku, vec kazu hocu onaj "lepi rozicasti".
Tako da eto odakle predrasude, mada kao i kod mnogih drugih stvari predrasude se ne potvrde, ako malo bolje popricate sa nekim.
Jos nesto, te cirkone ili Svarovski sta vec, treba shvatiti kao dodatak na racunaru, koji bi trebao da pomogne pri biranju proizvoda.
Ko voli tako nesto, on ce kupiti takav racunar. Isto tako ako naprave neki racunar ili futrolu koja podseca na Toyotu ili ima njen znak, ja cu se lako opredeliti za taj, jer sam fan brenda Toyota, sto ne znaci da povrsno poznajem tehnologiju.
(ovo je bio iskljucivo primer, nikako reklama, ovaj kompanija mi je prva pala na pamet.)
Voleo bih da neko prokomentarise ovo sto sam napisao...
sanjarenja56 | 27/02/2009, 17:35
Prepun je net humorističnih priloga na račun ženskog izbora stvarčica, uglavnom u roze varijantama. Prihvatam to kao šalu i ne želim da se udubljujem jer bih se nervirala.
Žene moraju imati specifičnosti, kao što ih i muškarci moraju imati.
Dejan | 27/02/2009, 17:51
Izvinjavam se zbog humoristicnih priloga, oni i jesu bili sala.
Koristio sam ih samo da bi me shvatili sta zelim reci, jer cesto sta god da napisem dobijem povratni komentar da sam sovinista.
Sustina je da ne mozete nekome govoriti da ne poznaje tehnologiju (ili sta vec), samo zato sto vam se ukusi razlikuju.
igrice | 28/02/2009, 00:43
Hoćete li mi iskopirati Internet na ovu disketu?! - haha ovo je istina...
CyberCat | 28/02/2009, 02:04
Što bih ja volela roze laptop! Kada sam svom suprugu spomenula da želim da kupim roze telefon rekao mi je "kako ćeš to posle prodati kad je ROZE". Za sada sam odustala od toga ali će definitivno biti ROZE i tačka.
Jasna | 28/02/2009, 19:28
@Dejan
Na osnovu Vaših komentara nisam stekla utisak da ste "muški šovinista" - naprotiv. U drugom komentaru ste lepo rekli i to jeste suština: "ne mozete nekome govoriti da ne poznaje tehnologiju (ili sta vec), samo zato sto vam se ukusi razlikuju."
I drago mi je što ste svoja razmišljanja podelili na mom blogu. Veliki pozdrav od mene :)
MilosBlog | 28/02/2009, 20:35
Ako je ciljna grupa o kojoj pricate velika, ovo je odlicna ideja za pokretanje jednog online magazina tipa ITzena.rs
PS. Jasna, cestitam, "upali" ste u moj RSS citac
Dejan | 04/03/2009, 10:01
Jasna,
i meni je drago da napokon nadjem neki zanimljiv blog.
Od skora citam vase tekstove i nadam se da ce se cesce azurirati.
Pozdra i od mene!!!
:-)
dmc | 04/03/2009, 21:24
Kao sto sam vec napisao u proslim postovima zenski rod ima moju punu podrsku u IT sektoru, a sto se tice boje lapa, meni bi bila extra fora bas roze laptop ;) Ne bi mi bilo glupo cak ni kao muskarcu da ga nosim, lol, prema tome, sigurno da ne bi trebalo da onda mislis drugacije, u svakom slucaju uvek sam za to da zene unesu malo zenstvenost i i malo svezine u neke crno bele stvari, i u materijalnom i umnom smislu... pozdrav!
Pedya | 05/03/2009, 10:36
Malo kasnim sa komentarom, ali ono "kako ćeš to posle prodati kad je ROZE" mi se mnogo sviđa! ;) Moj odgovor bi bio - pa, drugoj ŽENI. Ovaj svet bio bio mnogo sumoran kad bi svi voleli isto. A onda bi i marketing izgubio svoju funkciju ;) Ja sam svojoj ženi za rođendan kupio poprilično CRVEN telefon, najviše zbog toga što je ona ŽENA, a tehničke karakteristike sam mu birao prema njenom načinu korišćenja istog... Uostalom, sigurno postoji dobar razlog zašto se proizvođači "ubiše" od izmišljanja najrazličitijih modela u raznim bojama, s kristalićima i bez njih... E sad, možda smo mi Srbi stvarno malo previše Balkanci po određenim pitanjima...
JKamatovic | 19/03/2009, 17:08
Ženski IT kutak je danas startovao sa "radom"! ;)
http://www.positive.rs/zenski-it-kutak.php#
Joško | 20/03/2009, 14:22
pozdrav svima, evo danas sam slučajno naletio na ovaj blog i već me prvih par tekstova zainteresiralo...
evo moj doprinos raspravi :)))
zašto dijeliš IT na muške i ženske? mislim da je tvoja želja za rozim ili crvenim laptopom jednako velika kao moja želja za plavo bijelim laptopom. ali ovdje se ne radi o nekoj diskriminaciji ili malom tržištu (ženski kupci), nego po mom mišljenju ovdje je problem šta proizvođači nisu još shvatili koliko "rupu" mogu popuniti sa samo malo kreativnosti u izradi laptopa. i već se neko vrijeme čudim kako se ništa osim mac-a ne pojavlja na tržištu.
kao primjer možemo uzeti apple koji je sa svojim ipod-ovima napravio veliki bum, ne samo sa jednostavnošću u korištenju, nego i raznolikošću boja.
mogao bi o toj temi puno pričati ali za prvi put ovo dovoljno...
i za za sve cure evo jedan link na kojem možete pronaći lijepe torbe za laptope, mobitele i ipodove. ja sam kupio jednu torbu curi i oduševila se! :)))
www.golla.fi
pozdrav iz Rijeke
JKamatovic | 21/03/2009, 01:27
@Joško
Baš mi je drago što ste ostavili komentar i što se blog Marketing u praksi počeo čitati i u Hrvatskoj.
Veliki pozdrav i Vama! :)))
JgscSpack | 29/11/2020, 04:20
help with college essay case study write up i need help writing a essay
Dvscseick | 30/11/2020, 12:41
compare and contrast essay assignment help with essays assignments inspirational college essays
FnsbHohak | 30/11/2020, 18:12
college essay paper custom essay meister reviews need help to write a book about my life
FsfHohak | 30/11/2020, 18:41
personal essay thesis statement purpose of a case study assignment writing service
FtghHohak | 01/12/2020, 16:30
theoretical dissertation need help writing my dissertation proposal college essay list
FqfHohak | 01/12/2020, 17:00
research paper about coffee writing a white paper in qualitative research college essay number of words
Kwgdshow | 01/12/2020, 21:17
persuasive argumentative essay buy college research paper cheap buy a college essay
LokuHohak | 10/01/2021, 10:24
canada pharmacy online cheap erectile dysfunction pills online medicine for erectile
Zovem se Jasna Kamatovic.
Rođena sam 1975. godine u Novom Sadu.
Radim kao Marketing i PR manager u jednoj IT kompaniji.
Velika ljubav mi je grafički dizajn kojim se bavim od 1996. godine.
Završila sam visokogradnju, arhitektonski smer.
Iza sebe imam preko 10 godina radnog iskustva u marketingu i tržišnim komunikacijama.
« | Februar 2009 | » | ||||
---|---|---|---|---|---|---|
Po | Ut | Sr | Če | Pe | Su | Ne |
1 | ||||||
2 | 3 | 4 | 5 | 6 | 7 | 8 |
9 | 10 | 11 | 12 | 13 | 14 | 15 |
16 | 17 | 18 | 19 | 20 | 21 | 22 |
23 | 24 | 25 | 26 | 27 | 28 |
Re: R-E-S-P-E-C-T
domacica | 27/02/2009, 11:42
nažalost, izgleda da onoj čuvenoj "trojci" kuhinja, spavaća soba, ulica, moramo dodati i četvrtu komponentu -IT sferu.
a ja naivno bila ubedjena da smo prevazišli ono
imala majka dve ćerke. jedna je bila lepa a druga je studirala na ETF-u.
Prijatno!