Marketing u praksi

Blog "Marketing u praksi" je preseljen na novu adesu! WWW.JASNAKAMATOVIC.COM

Kakva su iskustva marketinga i PR-a u malim i srednjim preduzećima u privatnom sektoru.
Kako unaprediti poslovanje, primeniti alate, istraživati, kreirati mix, odrediti budžet...
Kako ulaganja u marketing jednom privatniku mogu biti merljiva i kako očekivati profit.

Odnosi s javnošću u praksi - Chapter 2

jasnakamatovic | 16 Decembar, 2008 14:43

OK?! Tema zaista traži da se podeli u više segmenata. Pitanja i nedoumica oko PR-a je dosta, koliko sam uspela da vidim. Ovih dana sam istraživala i pre nego što nastavim bilo bi dobro i reč-dve o sledećem:

Ova naučna disciplina (kako piše) u našoj zemlji tek traži svoje mesto što možemo videti posebno na blogovima (ddjermanovic, Dragan Varagić gde imate i dodatne linkove koji vas mogu uputiti i na druge) ali i na sajtu samog DSOJ-a (Društvo Srbije za odnose s javnošću).
 
Lično, puno su mi pomogli! Da saznate nešto novo i da eventualno proverite svoj način rada i svoje znanje. Tema mog bloga je iskustvo u manjoj firmi u privatnom sektoru i pokušaću što jednostavnije i da Vam ga prenesem...

Iskustvo:
Svi smo mi deo tržišta u kojem pokušavamo da pronađemo svoje mesto. Priznajem da je VRLO TEŠKO jer odnosi s javnošću nekada ne daju efekte odmah i nemate direktan feedback za razliku od nekih marketinških alata, recimo od promocija, akcija ili eventa. 


Zato je i važno da se marketing i PR na neki način odvoje iako je PR deo Marketinga i koji treba isto strateški planirati. Kada kažem da je teško mislim da morate biti jako, jako strpljivi. I vi i menadžment (ili direktor/vlasnik firme za koju radite) jer se vreme, kada efekte PR-a vidite, meri nekada u mesecima ili godinama u zavisnosi koji ste alat primenili i koji je cilj ili ciljna gupa.
 
I baš taj "strateški ili korporativni PR" je u našem slučaju dao puno dobrih rezultata. Kako?
 
I) Napravite strategiju. Koji je cilj vašeg odnosa s javnošću?
II) Vi, lično, morate imati podršku tima i jasno ih uputiti u strategiju i koliko je moguće predočiti im troškove, vreme i efekte.
III) Podeliti u segmente - jer nisu sve javnosti iste.
IV)  Napraviti terminski plan sa dinamikom i alatima.
V) Graditi odnos sa medijima

I) Strategija i cilj: ne vezujte se za primere velikih jer ne radite u Coca-Coli, Nike-ju... i sl! Iz njihovih primera učite i istražujte. Iza velikih stoje godine i godine rada i timovi profesionalaca. Fokusirajte se na Vasu firmu! Budite objektivni i realni.

Šta je cilj? Postati brend na lokalnom tržištu!!!

Zašto i kako?
 
Prvo kako (a zašto će se videti u efektima - kada Vam se poveća promet :). Mislim da je u malim firmama: promet, poslovanje, "opstanak" na tržištu i konkurentnost sada, u ovoj situaciji - jedino merodavno ):

Jer kako vidite sebe, tako Vas vide i drugi! Utisak koji treba da ostavimo na javnost utiče na naš imidž odnosno sliku koju želimo da imaju o nama.
 
Cilj je pozitivna slika o nama kao kompaniji što utiče na kredibilitet tj ugled iz čega proističe poverenje. Ugled i poverenje su najbolje pozitivne slike svih javnosti jer naši kupci – klijenti – korisnici - dolaze kod nas u kontinuitetu i vraćaju se, kupuju više puta... i preporučuju nas.  “Preporuka prijatelja” je najbolji marketinški mehanizam kao vrsta reklame i što direktno utiče i na broj povećanja poseta i što ih opredeljuje za kupovinu – a tako nam se povećava promet...

Kredibilitet je osnova svega! Gradi se tako što:
1. Ko smo mi? - treba da se predstavimo. Informacije koje su vezane o delatnosti, sedištu, broju zaposlenih... neke uopštene info a može i 5+1 (ko(smo), šta(smo), gde(smo), kada, kako ili zašto) to mi uvek pomogne da nešto ne propustim ;)

2. Informativnost - Stojimo iza onoga što kažemo i što radimo. Ukoliko na nešto ne znamo odgovor - to ćemo otvoreno i reći - jer ćemo se raspitati i konsultovati - a to je u interesu naših korisnika. Znači budite otvoreni i informativni...

3. Samopohvale - ali što je moguće manje, osim ako imate neku licencu, sertifikat i sl. a što može da Vas poveže sa nekim poznatijim Brendom - to i pokažite - jer govori o Vašoj stručnosti, iskustvu u određenoj oblasti. Radite na osnovu sopstvene procene jer samopohvalama možemo da pribegnemo i ako nam je argument sopstveno iskustvo: probali smo to i to, rezultati su bili ovakvi, ovo nam se pokazalo kao dobro ovo kao loše...

4. Poreklo sadržaja - smo Mi! Jer smo dovoljno stručni, iskusni.. i da Vam na osnovu toga pružamo garancije.

5. Široko obrazovanje - Nema potrebe da kopiramo druge u načinu rada, komunikacije... jer ljudi koji čine neku firmu grade i specifičnu atmosferu u njoj a koja bi trebala da bude jedinstvena. Pokažimo im kakvi smo.

6. Transparentnost ili otvorenost - jako važno! Nema potrebe da krijemo svoj identitet. Mi dajemo garancije i stojimo iza onoga što radimo. Čak i ako smo u nečemu pogrešili...


II) Vi lično i kao čovek(žena) i kao menadžer – Morate verovati u ono što radite, preuzeti odgovornost i biti objektivni i realni prema sebi. Učite, istražujte, pitajte... Znanje i iskustvo Vam niko ne može oduzeti. Morate dobro biti upoznati sa radom svih kolega, sa svim sektorima, sa svim njihovim manama i dobrim osobinama da biste imali realnu sliku o firmi. Morate znati kako funkcionišete, kakve su radne procedure, kakav je ko "resurs". Jer nije suština PRa da ulepšavate već da pokažete i prikažete na pravi način ono što je dobro, da pokažete prednosti i pozitivne stane Vaše firme u kojima ciljane javnosti vide svoj interes odnosno benefit. 

III) Javnosti. Nisu sve javnosti iste. Način na koji ćete „pustiti“ neku poruku zavisi i kojoj javnosti se obraćate.  Npr: deca, ili penzioneri, ili srednjoškolci, stručnjaci iz nekih oblasti, mediji... Samim tim i sadržaj neće biti uvek isti. Dobar PR je da sve javnosti imaju pozitivan utisak o nekoj poruci koju šaljete.

IV) U dogovoru i na osnovu strateškog plana firme (ukoliko ga imate) sa menadžmentom podelite sve u terminski plan sa dinamikama: kada ćete koje saopštenje(npr) puštati u javnost. Prvo se Vi morate organizovati a tek onda uputiti i druge: zašto određeni PR šaljete u određeno vreme ili trenutku jer to znači da garantujete i za efekte. 
   
V) Odnos s medijima. Vrlo, vrlo nezgodno i treba puno vremena da ga izgradite. Ovo mi je toliko opširno da bih stavila samo u pasus ili dva... Suština je da izgradite takav (partnerski) odnos da imate dvosmernu komunikaciju, da i mediji i predstavnici medija u vama vide koristan izvor informacija a koje će njima biti u interesu tj njihovim ciljnim grupama.

Odnose s javnošću doživljavam i kao jednu od direktnih mera za unapređenje prodaje. Kolege iz prodaje (maloprodaje i b2b) su mi rekli da su, nakon obuke koju su imali iz PRa, prvi promenili sliku... :) što je lepo! Jer uvek treba da pođemo prvo od sebe i od ljudi sa kojima radimo (Ab Iove principium - od Jupitera početak - doslovno značenje – počnimo sa najvažnijim) tj od nas koji činimo firmu. 

Komentari

Twiptreitemi exbwa

tadalafil online | 07/06/2021, 05:06

generic tadalafil https://extratadalafill.com/ what is tadalafil tadalafil 40 mg daily

Twiptreitemi uofbk

buy tadalafil us | 07/06/2021, 07:58

generic tadalafil united states https://superactivetadalafil.com/ tadalafil 60 mg for sale tadalafil online

Twiptreitemi veccd

tadalafil 60 mg for sale | 07/06/2021, 14:39

buy tadalafil https://nextadalafil.com/ 40 mg tadalafil buy tadalafil

The Warriors Leather Vest

The Warriors Leather Vest | 23/05/2022, 09:50

Excellent article. The writing style which you have used in this article is very good and it made the article of better quality.

3/4 length coat womens

3/4 length coat womens | 24/05/2022, 10:16

I really enjoyed reading your article. I found this as an informative and interesting post.

Juice Wrld Hoodie

Juice Wrld Hoodie | 26/05/2022, 10:09

Excellent article. Very interesting to read. I really love to read such a nice article. Thanks! keep rocking.

equilibrado de turbinas

Donaldtam | 07/03/2025, 00:48

diagnostico de vibraciones
Sistemas de calibracion: importante para el funcionamiento suave y optimo de las dispositivos.
En el ambito de la innovacion moderna, donde la rendimiento y la fiabilidad del aparato son de maxima trascendencia, los equipos de balanceo cumplen un rol esencial. Estos aparatos especializados estan desarrollados para ajustar y estabilizar piezas moviles, ya sea en maquinaria productiva, automoviles de transporte o incluso en equipos caseros.
Para los profesionales en soporte de sistemas y los tecnicos, operar con aparatos de calibracion es crucial para asegurar el desempeno suave y fiable de cualquier aparato giratorio. Gracias a estas soluciones modernas avanzadas, es posible limitar considerablemente las vibraciones, el ruido y la esfuerzo sobre los soportes, extendiendo la duracion de partes costosos.
Tambien trascendental es el tarea que cumplen los aparatos de equilibrado en la soporte al comprador. El soporte experto y el reparacion constante aplicando estos aparatos posibilitan ofrecer soluciones de excelente calidad, elevando la contento de los compradores.
Para los responsables de proyectos, la aporte en equipos de calibracion y medidores puede ser importante para aumentar la productividad y rendimiento de sus dispositivos. Esto es principalmente relevante para los inversores que manejan pequenas y modestas negocios, donde cada detalle cuenta.
Asimismo, los sistemas de ajuste tienen una gran utilizacion en el ambito de la seguridad y el supervision de nivel. Habilitan identificar probables problemas, previniendo mantenimientos elevadas y problemas a los sistemas. Incluso, los datos obtenidos de estos equipos pueden usarse para perfeccionar metodos y potenciar la presencia en sistemas de exploracion.
Las areas de aplicacion de los sistemas de balanceo abarcan diversas sectores, desde la fabricacion de transporte personal hasta el monitoreo del medio ambiente. No importa si se trata de importantes elaboraciones manufactureras o reducidos establecimientos hogarenos, los aparatos de calibracion son esenciales para asegurar un rendimiento eficiente y sin presencia de paradas.

«Prethodni   1 2
 
Powered by blog.co.yu