Marketing u praksi

Blog "Marketing u praksi" je preseljen na novu adesu! WWW.JASNAKAMATOVIC.COM

Kakva su iskustva marketinga i PR-a u malim i srednjim preduzećima u privatnom sektoru.
Kako unaprediti poslovanje, primeniti alate, istraživati, kreirati mix, odrediti budžet...
Kako ulaganja u marketing jednom privatniku mogu biti merljiva i kako očekivati profit.

Kriza - marketing (uvek) prvi na udaru

jasnakamatovic | 04 Mart, 2009 13:22

 

Kriva je isključivo SEKA

Skoro mi je jedan prijatelj postavio pitanje:  Kakva je situacija kod tebe? Da li je počela da se oseća SEKA? Njegovo pitanje je bilo pomalo šaljivo, SEKA - Svetska Ekonomska KrizA, a ja sam (naravno) pomislila na... onu Seku.

Već početkom oktobra su mi počeli postavljati pitanja: Ima li krize kod Vas? Kakva je situacija, kako ide prodaja... Pre pet meseci nekako mi je sve ovo bilo daleko. Imala sam utisak da će do nas stići tek u februaru i početkom marta i na žalost, osećaj me nije prevario...

Sada se već zaista počinjem brinuti. Veliki broj marketing menadžera me je kontaktirao prethodnih meseci (ne samo iz IT industrije) i samo jedno ih je zanimalo: Koliko ti je smanjen budžet za ovu godinu? Šta planirate? Hoće biti otkaza kod Vas?

 (Dalje)

R-E-S-P-E-C-T

jasnakamatovic | 27 Februar, 2009 11:05

 

All I'm askin' Is for a little respect, mister !!!

Danima istražujem (i nadam se) po Internetu ne bih li pronašla bar jedan sajt koji se bavi IT potrebama žena. Da li znate da ne postoji ni jedan (Srbija, okruženje) sa ovim sadržajem. Mislim, žene i IT – ako krenete da guglate naićićete na veliki broj portala i foruma gde se žene i IT spominju u podsmešljivom i podrugljivom kontekstu, o vicevima i da ne pričam... „Hoćete li mi iskopirati Internet na ovu disketu?!

Kada kažem „za ženske IT potrebe“ mislim na kompletnu ponudu računarske ili IT opreme – od Notebookova, tašni , fleševa, miševa u boji... i slično. Svaki svetski proizvođač žensku populaciju smatra vrlo ozbiljnim potrošačima. Roba koja se namenski proizvodi i dizajnira za pripadnice nežnijeg pola uvek je i skuplja. I to poprilično.  (Dalje)

Radio – zapostavljeni medij?

jasnakamatovic | 17 Februar, 2009 18:42

Pre par nedelja imala sam gosta na poslu (iz moje struke) koga je sasvim slučajno, baš u to vreme, pozvao Radio 202 da naprave jedno ne plansko uključenje na temu internet marketinga. I tako, dok je moj gost šetao po celoj firmi, razgovarao uživo sa voditeljem i davao svoje stručno mišljenje na datu temu – ja sam posmatrala scenu i razmišljala kako to radi rutinski.

On je bio potpuno nesvestan koliko ga čak i naši korisnici, koji su se tu fizički zatekli pažljivo slušaju i koliko je skoncentrisan da čuje postavljena pitanja i da na njih odgovori - a kako moje kolege na to uopšte ne obraćaju pažnju. Hm, šta se dešava?

Pošto je gost otišao, odjednom su svi: koji radio je bio u pitanju, pričao je duže od 2,5 minute, ma to snimaju – nije direktno... Pratili ste?! I onda je krenula priča... Počeli smo da se prisećamo i prepričavamo „naša“ radijska gostovanja i uključenja, da rezimiramo kako je bilo nekada a kako je sada - za naše pojmove - postalo sasvim uobičajena stvar.  (Dalje)

Kako da ovladate veštinom držanja prezentacije – Chapter 1

jasnakamatovic | 09 Februar, 2009 08:07

 

ili Larry P. English - The Guru of Information Quality (i guru sjajne prezentacije!)

Koliko puta Vam se desilo da ste otišli na seminar, predavanje, workshop... i da je najupečatljiviji utisak bio – loše, jako loše... Užasno dosadno. Umesto sadržaja Vi razmišljate koliko je prezenter imao grešaka, kako niste mogli da se skoncentrišete na sadržaj jer Vam se sve vreme spavalo (borite se da ne počnete da zevate i još da drugi to i primete), da ima užasnu tremu, da nije znao šta će sa rukama, čitao je sa dodatnog papira?!, potpuno nepripremljen, monoton glas, da Vam pokazuje linkove sa interneta (kao da ćete sada zapisivati sumanuto dugačke redove kao: http://com/?action=Speaker&product=31457&nd=Analysts&)... sve u svemu nikako da se poveže sa publikom, da joj zadrži pažnju, da je aktivira i uključi. Cry

Desilo mi se nebrojeno puta. I svaki put sam razmišljala: zar je moguće da ne shvata i da pravi prvu i osnovnu grešku – bit, suštinu prezentacije?!  Vremenom sam se i navikla, ne obraćam pažnju toliko jer mi je jedino sadržaj bitan. I baš je razočaravajuće kada imate primer prezentera kome prezentacija ne leži baš najbolje. On priča - a Vama se drema.  (Dalje)

Ko je sve ratu s blogerima i zašto?

jasnakamatovic | 04 Februar, 2009 23:35

Šta reći?!

U životu se mnogo toga oprosti ali ne i uspeh. Ono što je za nekoga uspeh, za drugog je samo usputna stanica u ispunjenju one najvažnije stvari koja se zove VAŠ život.

Uf! A baš sam se pripremila nešto drugo da pišem... ovo je jače od mene. Danima pratim reakcije, postove i komentare na blogu Dragane Đermanović.

 

Kako nas vide ne-blogeri?

U jednom od svojih prethodnih postova sam pisala koliko mi je blog počeo značiti. Koliko me je ljudi kontaktiralo putem telefona, e-maila, sms-a, lični kontakt... koji su imali želju da prokomentarišu moje pisanje. I da pohvale i da kritikuju.

 (Dalje)

Case Study na e-poslovanju

jasnakamatovic | 02 Februar, 2009 23:54

Kada idete na seminare, obuke, treninge, predavanja, prezentacije... postoji onaj JEDAN ili ona jedna osoba (gost, posmatrač) koji uvek ima nešto da pita! U petak sam se našla baš u toj situaciji. Sealed

Prošlog petka me je Dragan Varagić pozvao da kao gost prisustvujem na jednom od predavanja na Specijalističkim studijama iz elektronskog poslovanja (FTN, Novi Sad). Tema ili teme su bila četiri potpuno različita Case Study-ja putem kojih su studenti mogli jednostavno da povežu teoriju i praksu.

I bila sam zatečena.

Kada dugo radite u ovom poslu neke stvari Vam postanu čista rutina. Odavno je prošlo vreme kada sam obraćala pažnju na detalje, npr. koliko prezenter vodi računa da prezentacija bude interesantna, koliko ga slušamo, da li ima tremu i sl. Baš dugo, jer tokom godina se izvežbate i jedino Vam je sadržaj bitan. Sve ostalo je manje-više stvar „pakovanja“ (mada je i ovo posebna tema...).  (Dalje)

Gospodžo, brate... :) sutra je tvoj dan

jasnakamatovic | 28 Januar, 2009 22:51

Negde sam pročitala nešto ovako: da niko ne zna koliko je (tačno) staro čovečanstvo ali da je svima do sada trebalo postati jasno, da je dovoljno staro da bi mogli pokazati više razuma prema mladosti nego što to i činimo.

Ovo će biti malo drugačiji post od mene. Samo ovaj put.

Svaki dan odlazimo na posao i provodimo pola svog dana sa nekim ljudima. Nekome se desi da bude i pola života... Da.  Viđamo ih nasmejane, nervozne, ljute... ma koliko se trudila da emocije ostavim po strani, to je nekada zaista teško. Prosto, deo su mog života.  (Dalje)

 
Powered by blog.co.yu